2

Початкове технічне моделювання

В Українському державному центрі позашкільної освіти працює лабораторія початкового технічного моделювання, де все виготовляють своїми руками.

Контакти: (044) 253-93-99.

Звідси починають свій шлях у світ техніки наймолодші вихованці УДЦПО. Початкове технічне моделювання – один з найпопулярніших видів дитячої технічної творчості. Діти молодшого шкільного віку виготовляють та конструюють макети й найпростіші діючі моделі автомобілів, суден, літаків, ракет, механізмів, різноманітних технічних об’єктів і виробів. Також тут навчають створювати красиві і незвичайні унікальні речі (закладки для книжок, корзинки, меблі для лялькової кімнати тощо).

Гурток початкового технічного моделювання – це перші сходинки до великого багатогранного захоплюючого світу техніки, на які спочатку несміливо, а потім все більш упевнено ступають наші наймолодші вихованці.

Чому злітають літаки, ракети та гелікоптери, які сили допомагають кораблю триматися на плаву, а підводному човну занурюватися в глибину вод? Діти отримують відповіді на ці та на багато-багато інших питань. Заняття технічним моделюванням розвивають технічне мислення, конструкторські здібності, збагачують світогляд, активізують пізнавальну діяльність. Діти оволодівають необхідними в житті елементарними прийомами ручної праці з різноманітними матеріалами та інструментами.

Гуртківці конструюють за допомогою конструктора, працюють з папером, картоном, деревиною, тканиною, пластиліном, фольгою, природними та іншими матеріалами.

1

Щорічно проводяться Всеукраїнські змагання учнів молодшого шкільного віку з початкового технічного моделювання, в яких приймають участь діти з різних областей України. Вони мають змогу не лише позмагатись, а й побувати на екскурсіях в різних куточках України, адже боротьба найкращих з них проводиться кожного року в новому місті України. В лабораторії початкового технічного моделювання можна ознайомитися з кращими роботами гуртківців з різних областей України, які представлені на постійно діючій Всеукраїнській виставці-конкурсі робіт.

Роль початкового технічного моделювання для всебічного розвитку учнів величезна. Навколо нас безліч машин, механізмів, приладів, апаратури. Невід’ємною частиною життя дитини стали технічні іграшки. Світ техніки великий, і заняття моделюванням дозволяють краще пізнати його, розвивають конструкторські здібності дитини. Технічне мислення є одним з важливих способів пізнання навколишньої дійсності.

3

Основні завдання лабораторії початкового технічного моделювання полягають у формуванні таких компетентностей у учнів:

пізнавальної: набуття знань у процесі активної діяльності з докладанням вольових зусиль, наполегливості, старанності. Засвоєння на цій основі початкових технічних і технологічних знань, елементарних уявлень і понять. Ознайомлення зі світом техніки, найпростішими технологічними процесами, технічним моделюванням, конструюванням і дизайном, з початком формування навичок самостійного пошуку додаткової інформації.

практичної: формування графічної грамотності, вмінь і навичок роботи з різноманітними матеріалами та інструментами, виготовлення іграшок, моделей машин і механізмів, вміння застосовувати отримані знання на практиці для з’ясування суті тієї чи іншої інформації з метою підвищення результативності навчання.

творчої: розвиток творчого підходу до праці, конструкторських здібностей, просторового й логічного мислення, уяви, фантазії, здатності проявляти творчу ініціативу, вирішувати творчі завдання,: формування стійкого інтересу до технічної творчості, потреби у творчій самореалізації, духовному та інтелектуальному самовдосконаленні;

соціальної: виховання поваги до праці та людей праці, культура праці, дбайливого ставлення до навколишнього середовища, формування позитивних якостей емоційно-вольової сфери (самостійності, наполегливості, працелюбства та ін..), доброзичливості і товариськості, уміння працювати в колективі та самостійно здобувати необхідні в суспільстві вміння та навички, покращення якості міжособистісного спілкування, організація змістовного дозвілля відповідно до особистих здібностей та обдарувань.

Напрямки діяльності:

конструювання за допомогою конструктора;

робота з папером, картоном, деревиною, тканиною, пластиліном, фольгою та інш.;

робота з природним матеріалом;

аплікація, мозаїка;

флористика;

витинанки.