Про автомоделювання
Автомоделювання на Україні почало розвиватися в повоєнні роки.
Автомодельні гурки з’явилися при станціях юних техніків, палацах піонерів і школярів.
Основним завданням гуртків цього напряму було вивчення будови автотранспортної техніки на прикладі ії моделювання.
Будь-яка творчість, а моделювання особливо, приводить до бажання створити модель найкращу, найшвідку – а це вже змагання.
Перші всеукраїнські змагання були проведені у 1953 році.
З цього року на Україні щорічно проводяться змагання з автомодельного спорту.
На початку був тільки один вид моделювання – кордові автомоделі-копії, що змагаються на кільцевій трасі. Моделі закріплені до центру траси на сталевій нитці. На цьому етапі моделісти якнайточніше виконували модель, яка потім проходила ходові випробовування на швидкість та вантажопідйомність.
Моделі удосконалювалися, зростали швидкості. Подальше зростання швидкостей викликало необхідність виготовляти моделі більш обтічних форм. І ось наприкінці 50-х років з’являється новий клас кордових моделей – гоночні моделі, основна ціль побудови яких – досягнення найбільшої швидкості. Ці моделі своєю обтічною формою і швидкістю починають нагадувати літаки (і швидкісттю теж). Перші гоночні моделі досягали швидкості 50-60 км/год. Тепер 343 км/год вже пройдений рубіж.
Досягнення таких швидкостей потребує ювелірної точності виконання деталей двигуна, науковий пошук у матеріалознавстві, поглиблене вивчення фізики, хімії, математики та інших наук. Одних шкільних знань для побудови досконалої моделі вже замало.
З розвитком радіоелектронної техніки у моделюванні починає формуватися новий вид – радіокеровані автомоделі – один з найбільш цікавих та захоплюючих.
На початку радіокеровані моделі пройшли такий же шлях, як і кордові моделі – моделі-копії – надалі – швидкісні моделі для гуртових перегонів.
Під час перегонів разом стартують до 10 моделей. … Рев двигунів на старті …старт!!! Моделі зриваються з місця ( рубіж 100 км/год досягається за 1,5 –2 секунди – захоплює!). На прямих відрізках моделі досягають швидкості 150 км/год. Моделі заїзджають в бокси для дозаправки, технічного обслуговання, заміни гуми. Кілька секунд – і моделі знову на трасі. Все, як у «Формулі-1». Цікаво і захоплююче.
Окремою гілкою у автомоделюванні є трасове моделювання – дуже захоплючий вид творчості, де мініатюрні моделі змагаються у гуртових перегонах на спеціальній 4 – 8 доріжечній трасі. Середня швидкість таких моделей 50-60 км/год.
Організації, що розвивають автомодельний напрям на Україні.
В Україні автомодельний спорт паралельно розвивають три організації:
Український державний центр позашкільної освіти (УДЦПО) Міністерства освіти і науки України – через мережу позашкільних навчальних закладів;
Українська федерація автомодельного спорту – організовує та проводить змагання з автомодельного спорту, комплектує збірну команду країни для виступів на міжнародних першостях;
Товариство сприяння обороні України (ТСОУ) – через мережу спортивних клубів та секцій.
Співпраця цих організацій дає плідні результати.
До занять автомоделюванням залучається широкий віковий загал ;
Велика мережа гуртків, клубів та секцій дає можливість охопити якнайбільшу кількість учнівської молоді та юнаків, що відверне їх від “вулиці”, криміналу, допоможе знайти свій шлях у житті.
Творчість “породжує” бажання змагатись, і тут співпраця дає можливість проводити якнайбільшу кількість змагань, де можуть брати участь і гуртківці з системи УДЦПО і ТСОУ.
Всі гуртківці мають можливість виконувати спортивні розряди, отримувати почесні звання (На Україні 10 юнаків до 18 років мають почесне звання “Майстер спорту України міжнародного класу”), а це дуже стимулює творчість та є позитивним прикладом для інших.
Протягом року на України проводяться 20-24 змагання з автомодельного спорту всеукраїнського рівня .
Лабораторія автомоделювання УДЦПО
Напрями роботи лабораторії :
методичні розробки з автомоделювання;
розробка та апробація навчальних програм для гуртків автомодельного напряму;
розробка Правил та Положень для проведення змагань;
організація та проведення всеукраїнських змагань з кордових, радіокерованих та трасових автомоделей;
організація та проведення Всеукраїнських семінарів керівників методичних об’єднань з автомодельного напряму;
методично-консультаційна допомога керівникам гуртків;
співпраця з Українською федерацією автомодельного спорту;
співпраця з огранізаціями ТСО України.
У лабораторії працює гурток кордових та радіокерованих автомоделей.
Робота гуртку побудована за «клубною системою» – не важливо, чи ти бажаєш сьогодні працювати, чи є у тебе сьогодні немає настрою, тобі хочеться тільки спілкування – ти приходиш туди, де тебе чекають та розуміють. Тут тебе чекає велика сім’я, де відносини побудовані на дружніх стосунках та рівноправ’ї. Де досвідчені допомагають початківцям.
Для досягнення високих результатів треба поглиблено вивчати матеріалознавство, конструкції та деталі машин і механізмів, технології машинобудування, хімію, фізику, радіоелектроніку, креслення та інші ази інших технічних знань. На заняттях гуртку не тільки поглиблюються знання, а є можливість застосувати їх у практичній діяльності.
Вихованці навчаються виконувати точні, прецизійні роботи на токарних, фрезерувальних та інших верстатах. Вчаться виконувати складні слюсарні роботи.
Найбільше поєднує друзів участь у змаганнях, де ти відчуєш плече друга, «дух» командної боротьби, зможеш проявити свої здібності та кращі сторони характеру. Крім того, воля до перемоги – це основний стимул всієї творчості. Наші гурківці беруть участь 8-10 змаганнях всеукраїнського та міжнародного рівня на рік.
Серед них – 5 Майстрів спорту, 20 кандидатів у Майстри спорту, 14 роз-рядників.
Контакти: (067) 769-98-76
Змагання зимового чемпіонату україни
Автомоделісти у Артеку
Учасники змагань на Кубок Артеку